تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 15:27
کد خبر : 14525

در همایش تقدیر از فعالان عرصه سلامت مطرح شد

در همایش تقدیر از فعالان عرصه سلامت مطرح شد

شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش تقدیر از فعالان عرصه سلامت که امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی استان گیلان برگزار شد گفت: امروز در هفته سلامت در روزی که مربوط به بهداشت روان است این همایش برگزار می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص نقش

شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش تقدیر از فعالان عرصه سلامت که امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی استان گیلان برگزار شد گفت: امروز در هفته سلامت در روزی که مربوط به بهداشت روان است این همایش برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص نقش بهداشت روانی در سلامت انسان گفت: با توجه به تعیین نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته که ارتقا سلامت جامعه هدف غایی این دانشگاه است و این هدف محقق نخواهد شد مگر با جلب رضایت ذینفعان و اعتمادسازی.

یوسف زاده چابک با تاکید بر نقش رضایتمندی و اعتمادسازی در راستای افزایش سلامت جامعه افزود: در حوزه سلامت جسمی مکرر سخن گفته شد اما امروز آنچه سلامت انسان را تهدید می‌کند بیماری‌های غیر واگیر است . لذا در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی با ارتقا کیفیت زندگی و استفاده از غذای سالم مورد تاکید و توجه مسئولین است.

او تروما و عدم توجه به بهداشت روان را دو عامل مهم تهدید سلامت روان انسان خواند و تصریح کرد: پرداختن به این دو حوزه در سلامت کمی دشوارتر از سایر موارد است.

یوسف زاده با تاکید بر نقش و همکاری مسئولین دستگاه اجرایی در کنترل تروما و حوادث جاده‌ای یادآور شد: پیگیری بیماری‌های غیر واگیر در دانشگاه علوم پزشکی به سهولت انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به‌ضرورت کنترل حالت روانی بیماران ترومایی و غیرقابل محاسبه بودن اثربخشی این مشکل در جامعه اذعان داشت: مسئله آسیب‌های روانی به عوامل متعددی چون مسائل خانوادگی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و…..بستگی دارد.

او با تاکید بر نقش موسیقی در کنترل بیماری‌های روانی گفت: بهداشت بحث پیشگیری را مدنظر دارد لذا ما باید مسائل آموزشی و…. را در نظر داشته باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مهارت‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های روانی کسب کردنی است و این آموزش‌ها از خانواده شروع و در مدرسه و دانشگاه و جامعه ادامه پیدا خواهد کرد.

یوسف زاده تصریح کرد: همچنان که غذای سالم در ارتقا سلامت جسمی افراد تاثیر گذار است آموزش‌ها و کسب مهارت‌های فوق در ارتقا سلامت روان نقش بسزایی خواهد داشت.

تمجید از طرح تحول نظام سلامت

اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان هم در این گردهمایی با قدردانی از زحمات دکتر یوسف زاده اذعان داشت: در دهه‌های گذشته دغدغه مسئولین بیماری‌های واگیر بوده که امروز به صفر رسیده اما اکنون در شرایطی هستیم که باوجود بیماری‌های غیر واگیر با توجه به افزایش سطح امید به زندگی در جامعه در سنین کم سلامت افراد جامعه مورد تهدید قرارگرفته است.

او با اشاره به استفاده از موجودات زنده و کودهای آلی در محصولات کشاورزی گفت: بهترین الگو برای ما سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که بخشی از آن در راستای جلوگیری از خطر افتادن سلامت جامعه مربوط به بیمه سلامت و تعاون و رفاه بوده است.

محرومیت مردم رودسر، املش، تالش و رحیم‌آباد از داشتن پزشک متخصص

عباسی طرح تحول نظام سلامت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت : هرچند این طرح دارای نواقصی است اما علیرغم همه آموزش‌های داده‌شده و پزشکان متخصص زیادی داریم اما هنوز مردم شهرستان‌های رودسر، املش، رحیم و آباد و تالش و…. از داشتن یک پزشک متخصص در شهر خود محروم هستند.

نماینده مردم شهرستان رودسر و املش خاطرنشان کرد: استفاده از پزشکان متخصص و حاذق استان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم طرح خوبی بود و نیاز به اشاعه ادواری این طرح است.

تا ۱۵ سال آینده آمار افراد مبتلا به دیابت ۹ میلیون نفر می‌شود

او با اشاره به ۵ میلیون دیابتی در کشور گفت این تعداد در ۱۵ سال آینده به ۹ میلیون نفر خواهد رسید بنابراین نیاز به اطلاع‌رسانی و همراهی صداوسیما و دیگر رسانه‌های کشور و استان است.

عباسی با تاکید بر مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: بیماری روح و روان در مسئولین و افراد باسواد در جامعه کم نیست وقتی در جامعه مشکل اقتصادی وجود داشته باشد بیماری روح و روان نیز به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.