تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395 - 19:48
کد خبر : 13171

۱۳ میلیون زوج در حال از دست دادن «سن باروری‌» هستند

۱۳ میلیون زوج در حال از دست دادن «سن باروری‌» هستند

جارستان:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از دستور کار تازه این وزارتخانه برای «افزایش امید به زندگی در میان مردان» خبر داد و از اینکه حدود ۱۳ میلیون زوج در آستانه ازدواج٬ در حال از دست دادن «سن باروری‌شان» هستند٬ ابراز نگرانی کرد. به گزارش روز پنج‌شنبه پنجم اسفند خبرگزاری مهر٬ محمد

جارستان:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از دستور کار تازه این وزارتخانه برای «افزایش امید به زندگی در میان مردان» خبر داد و از اینکه حدود ۱۳ میلیون زوج در آستانه ازدواج٬ در حال از دست دادن «سن باروری‌شان» هستند٬ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه پنجم اسفند خبرگزاری مهر٬ محمد اسماعیل مطلق این اظهارات را در هفته «سلامت مردان» که از روز اول اسفند آغاز شده٬ بیان کرد.

به گفته وی٬ در حال حاضر امید به زندگی برای مردان در ایران٬ ۷۲.۸ و برای زنان ۷۴ سال است.

مطلق٬ امید به زندگی برای مردان ایرانی پیش از انقلاب را نیز ۵۴ سال عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در عین حال هدف نهایی این وزارتخانه را افزایش «کیفی» امید به زندگی در میان مردان اعلام کرد.

وی گفت در حال حاضر «امید به زندگی کیفی برای مردان ۶۳ سال و به لحاظ کمی ۷۲.۸ سال است که بایستی این اختلاف حدود ۱۰ سال میان امید به زندگی کمی و کیفی را بهبود ببخشیم».

این مقام مسئول٬ پیشگیری از مرگ نابهنگام و زودرس مردان از طریق پیشگیری و کنترل عوامل خطر تهدید کننده سلامت آنها٬ بهبود کیفیت و شیوه زندگی و رضایت از زندگی، تامین عدالت در سلامت از طریق کاهش نابرابری‌ها در حوزه سلامت به ویژه دسترسی و بهره‌مندی از خدمات سلامت را از دیگر برنامه‌های قابل انجام در زمینه افزایش امید به زندگی در میان مردان دانست.

اظهارات وی در حالی بیان شده که آبان‌ماه امسال ٬مهین‌السادات عظیمی٬ رییس اداره سلامت سالمندی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی٬ «سن امید به زندگی بدون ناتوانی» در کشور را ۶۴ سال اعلام کرده و افزوده بود که این موضوع «توجه ویژه به زنان جامعه را می‌طلبد».

امید به زندگی یک شاخص آماری است که نشان می‌دهد متوسط طول عمر در یک جامعه چقدر است و با بهبود شاخص‌های بهداشتی‌- درمانی رابطه مستقیم دارد.

به گزارش مهر٬ مطلق همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که برای افزایش جمعیت کشور بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر جمهوری اسلامی٬ «بایستی میزان باروری کلی ما به ۲.۱ برسد».

به گفته وی٬ این میزان در برخی از استان‌ها به دست آمده٬ «اما در برخی دیگر از استان‌ها به ویژه در بخش شهری این رقم ۱.۹ است».

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین از اینکه «بیش از ۱۱ تا ۱۳ میلیون زوج در آستانه ازدواج داریم که سن باروری‌شان در حال از دست رفتن است»٬ اظهار تاسف کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.