تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 - 20:07
کد خبر : 12852

۱+۵ ثابت قدم!

۱+۵ ثابت قدم!

۱+۵ ثابت قدم!
در حالی که استیضاح شهردار رشت در همین هفته کلید خورده و او بار دیگر جلوی منتقدینش قرار می گیرد

@jarestan_news

در حالی که استیضاح شهردار رشت در همین هفته کلید خورده و او بار دیگر جلوی منتقدینش قرار می گیرد تا پاسخگوی سوالاتشان باشد. در این میان اما او پنج یار شورایی دارد که بی توجه به آنچه او در پاسخ شوراییان بیان می کند، قطعا از پاسخ هایش قانع می شوند.
با هم اسامی و دلایل این پنج نفر را مرور می کنیم.

رضا  ثابت قدم اخ ببخشید رضا رسولی:
این مهندس ترافیک که ثمره ی حضورش در کمیسیون ترافیک شورای چهارم را اینروزها با پوست و گوشت در خیابان ها احساس و مشاهده می کنیم!! پیش از این بارها با الفاظی همچون ژلاتین و … مورد تفقد قرار گرفته است. رسولی همواره خواهان ابقا در وضع موجود است و با هر سوال یا استیضاحی مخالف است. او از ابقای خلیلی دفاع می کرد و امروز هم از ماندن ثابت قدم دفاع می کند. هرچند دلایل این دو دفاع فرق دارد و اگر در مورد اول صرفا منافع شهر (به درست یا غلط) مد نظر این عضو شورا بود؛ امروز پای موضوعات  دیگری در میان است که چون در پایان سال حوصله ی دادگاه و دفاع نداریم از پرداختن به آن پرهیز می کنیم. به خصوص که آوازه ی این امور در شهر پیچیده و اهل نظر از آن آگاهی کامل دارند.

فاطمه شیرزاد متفاوت از گذشته:
این بانوی اخلاق مدار که همواره مشاورانی امین در بیرون از شورا دارد، اعتقاد دارد که ثابت قدم واقعا شهرداری کارآمد است و توان اداره ی شهر را دارد. هربار هم که لب به اعتراض می گشاید تا از حقوق پرسنل شهرداری دفاع کند، شهردار با وعده ای او را مدتی آرام می کند. وعده ای از جنس پرداخت به موقع حقوق زحمتکشان شهرداری… وعده هایی که به ندرت در زمان معهود متحقق می شوند. شیرزاد علی الظاهر جزء کسانی است که هنوز افراط گرایانه از او حمایت میکنند و همچنان امیدوارند که او روزی دردهای رشت را تسکین خواهد داد. درد هایی که اتفاقا شاید خود ثابت قدم مسبب ایجاد بخش هایی از آنها است. باید دید شیرزاد همچون گذشته قاطعانه پای منافع مردم خواهد ماند.

مظفر نیکومنش برادر دوست شهردار:
عضو آذری زبان شورا که امید چندانی به انتخاب مجددش نیست از جمله کسانی است که بی توجه به دفاعیات شهردار رای به ابقای او می دهند. مخالفان و منتقدان شورایی شهردار یکی از اقوام او را صرفنظر از صحت و سقم متهم به زد و بند با شهردار می کنند. نیکومنش قبلا یکبار یارانش را در انتخابات هیئت رییسه ی شورا جا گذاشت و رای به ریاست هم زبانش داد. ولی بعید است این بار دست به ساختارشکنی و عهدشکنی بزند. او را از هم اکنون جزء قانع شدگان بدانید. مظفر نیکومنش نودهی که عمده رای دهندگانش از مناطق ضعیف و کم برخوردار از خدمات شهری بود با توجه به اینکه ثابت قدم در دوره حضور خود در راس مدیریتی شهری خدمات اولویت دار زیادی را در این مناطق ارائه نداده است ؛ کار سختی برای حضور مجدد در شورا دارد.

اسماعیل حاجی پور لوطی شهر باران:
اسماعیل حاجی پور خیلی علاقمند است که شهرداری ثابت قدم به انتهای خود برسد، ولی حضور شخصی همچون محمود باقری در جبهه ی مقابل او را برآن میدارد که از شهردار پرحاشیه رشت همچنان دفاع کند. او خود را حامی کارمندان شهرداری و مردم رشت می خواند اما در عمل از مردی حمایت می کند که به قول یکی از کارمندان عالی رتبه شهرداری رشت، بدترین الفاظ و توهین ها را در جلسات و خطاب به کارمندان شهرداری به کار می برد. چندان اعتقادی به پرداخت به موقع حقوق شان ندارد، به طرفه العینی و با کوچکترین دلخوری معزولشان می کند. او از مردی حمایت می کند که تقسیم رانت بین دوستانش را امری طبیعی می داند و بعضا منتقدانش را در شورا نادیده می گیرد و منتقدانش را با چوب ” ضد توسعه” و “باجگیر” می راند. حال باید دید که آیا حاجی پور صرفا بخاطر حضور محمود باقری در جناح مقابلش از منافع قاطبه مردم می گذرد و رای به ماندن شهرداری با این سیاق عجیب می دهد و یا همراه خیرخواهان می شود و به نجات رشت می اندیشد؟

سیدرضا موسوی روزان،سکه تمام بهار ازادی در جواهرات شورا

مردی که بارها در جلسات شورا از اسلام و نهج البلاغه روایت می کند اما در مقابل شائبه تضییع حق الناس و تعویق حقوق و بیمه نیروهای زحمتکش شهرداری رشت از سوی برخی متهم به سکوت می شود.وی در مقابل انحراف ۳۰۰ درصدی میگوید می دانم اما فعلا مصلحت نیست اقدامی کنم و شهردار را استیضاح نمایم. ارزش روزان در ابتدای شورا بسیار بالا بودوالبته هست ؛ همچون سکه بهار آزادی در میان صندوقچه جواهرات…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.