تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 17:51
کد خبر : 10622

لزوم پرداختن به اولویت های شهری/ شهردار رشت شفاف عمل کند

لزوم پرداختن به اولویت های شهری/ شهردار رشت شفاف عمل کند

جارستان-رشت- اعضای شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از انتشار بیانیه مدیران مناطق پنج گانه شهرداری این شهر، از شهردار خواستند با حفظ حرمت شورا، شفافیت در عملکرد را سرلوحه خود قرار دهد. در روزهای اخیر، شهرداران مناطق پنج گانه شهرداری رشت با انتشار بیانیه ای در راستای برگزاری مراسم افتتاحیه برای آغاز بهره برداری از

جارستان-رشت- اعضای شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از انتشار بیانیه مدیران مناطق پنج گانه شهرداری این شهر، از شهردار خواستند با حفظ حرمت شورا، شفافیت در عملکرد را سرلوحه خود قرار دهد.

در روزهای اخیر، شهرداران مناطق پنج گانه شهرداری رشت با انتشار بیانیه ای در راستای برگزاری مراسم افتتاحیه برای آغاز بهره برداری از پروژه های شهری که مورد اعتراض یکی از اعضای شورا با عنوان اقدامات تبلیغاتی شهردار قرار گرفته بود، عنوان «اقلیت کم آگاه» را به برخی از اعضای شورا لقب داده بودند.

این عنوان سبب شد که پس از تعطیلی تقریبا دو هفته ای شورای شهر رشت به دلیل سالروز اربعین حسینی، در جلسه صد و شصت و ششم، اعضا نسبت به این اقدام شهردار و مدیران مناطق پنج گانه انتقاد صریح کنند.

در این جلسه که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، اکثر اعضا متفق القول نسبت به انتشار بیانیه های شهردار و مدیران مناطق پنج گانه و رسانه ای کردن برخی مسائل انتقاد کردند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شهردار نباید با رسانه ای کردن برخی مسائل، سبب تشویش اذهان شهروندان شود اظهار کرد: تذکرات شورا برای بهبود مدیریت شهری است در حالی که شهردار با رسانه ای کردن این امور سبب تشویش اذهان عمومی می شود.

مسعود کاظمی افزود: شهر و شهروندان رشت از تنش و اختلاف خسته اند و بهتر است شهردار با شفاف عمل کردن و ارائه توضیحات به شورا، از بروز تنش های بیشتر جلوگیری کند نه اینکه مدیران شهرداری را به انتشار بیانیه برانگیزد.

شهرداری جولانگاهی برای انتفاع شخصی

عضو دیگر شورا در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه شهرداری، جولانگاه منافع شخصی شده است با انتقاد تند از لقب دادن به اعضای شورا گفت: جایگاه شورا نباید آنقدر تضعیف شود که مدیران شهرداری القاب نادرست به اعضای آن نسبت دهند.

حجت جذب با اشاره به وضعیت آسفالت شهر و به تعویق افتادن حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری افزود: دور نیست زمانی که مردم واقعیت را آنگونه که هست بیابند نه آنطور که نمایش داده می شود.

وی خواستار خروج برخی اعضای شورا از لاک خودگرایی شد و تصریح کرد: در عمر باقیمانده از شورای چهارم خواستار شورایی مبتنی بر منافع مردم هستم تا با همدلی نسبت به رفع مشکلات شهروندان اقدام کنیم.

شهردار استعفا دهد

همچنین عضو دیگر شورا با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت معابر مختلف شهر و کندی اجرای پروژه های عمرانی گفت: برخی از پروژه ها طی ماه های اخیر با کیفیت پایین اجرا و به بهره برداری رسیده است.

فرهاد شوقی که اجرای مراسم های افتتاح برای پروژه های شهری را ضروری ندانست صراحتا از شهردار خواست که اگر توانایی مدیریت شهر رشت را ندارد، استعفا دهد.

وی با یادآوری جلسات مرداد ماه امسال که استیضاح شهردار در شورا در حال رقم خوردن بود به قول مساعد شهردار مبنی بر اجرای نظام پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای شهرداری اشاره کرد و گفت: وعده های چندین باره شهردار مبنی بر حل مشکل پرداحت حقوق کارکنان راه به جایی نبرده است و اگر شهردار توانایی مدیریت شهر را ندارد بهتر است استعفا دهد.

این عضو شورا خواستار طرح سوال از شهردار و همینطور استیضاح وی شد.

عضو دیگر شورا نیز که اعتراض وی به برگزاری مراسم افتتاح برای پروژه های شهرداری سبب عکس العمل مدیران مناطق شهرداری شده است با بیان اینکه قصد پاسخگویی به مدیران مناطق شهرداری را ندارد اظهار کرد: تنها خواسته شورا از شهردار شفاف عمل کردن است.

مجید رجبی ویسرودی افزود: جایگاه شورا از لحاظ قانونی این اجازه را به شورا می دهد که نسبت به عملکرد شهرداری نظارت کند لذا شفافیت در عقد قراردادها و مناقصه ها را از شهردار می خواهم.

علاوه بر نطق های اعضای شورا نسبت به این اقدام شهرداری، امیرحسین علوی با تقدیر از برگزاری موکب شهرداری رشت در کربلای معلی همزمان با اربعین حسین گفت: حضور رشت در کنار موکب سایر شهرهای بزرگ کشور در کربلای معلی باعث افتخار بود.

این عضو شورا به وضعیت آسفالت معابر شهر رشت اشاره و اظهار کرد: طی دو سال اخیر هزینه های سنگینی برای اجرای آسفالت در معابر مختلف شهر هزینه شده است که امروز شاهد کنده شدن و چاله های متعددی در سطح معابر هستیم.

وی تصریح کرد: باید به دور از نگاه سیاسی، نسبت به بهبود و ارتقای آسفالت سطح شهر اقدام کرد زیرا شهروندان از وضعیت موجود بسیار ناراضی هستند.

موافقت با لایحه خرید دستگاه تولید کفپوش

در ادامه این جلسه، اعضای شورا با لایحه شهرداری درباره خرید دستگاه تمام اتوماتیک تولید کفپوش به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان (دو میلیارد تومان به صورت نقد و ۱۰ میلیارد تومان به صورت وام از بانک شهر) موافقت کردند. اگرچه این لایحه موافقان و مخالفان خود را داشت.

یکی از موافقان این لایحه با بیان اینکه وجود چنین دستگاهی سبب افزایش درآمد پایدار شهرداری می شود گفت: خرید این دستگاه به شهرداری این امکان را می دهد که نسبت به تامین کفپوش و سایر تولیدات موردنیاز شهرداری های تمام استان گیلان اقدام و کسب درآمد کند.

مظفر نیکومنش افزود: اگرچه باید نسبت به مدیریت ضعیف سازمان عمران اقدام کرد اما داشتن دستگاه فوق می تواند در آینده برای شهرداری درآمدزایی کند.

عضو دیگر شورا با بیان اینکه خرید این دستگاه در وضعیت کنونی شهر به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اولویت شهرداری نیست گفت: در حال حاضر تعداد بسیاری کفپوش خریداری شده در شهر دپو شده است.

امیر حسین علوی افزود: سازمان عمران شهرداری توانایی لازم برای تحقق بودجه خود را ندارد و با خرید این دستگاه به دلیل کمبود منابع مالی، اولویت های دیگر شهرداری تحت الشعاع قرار می گیرد.

 خبرنگار مهر،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.