تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1395 - 19:17
کد خبر : 7706

موتورآمبولانس به گیلان آمد

موتورآمبولانس به گیلان آمد

اورژانس ۱۱۵ گیلان در بین ۵۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در کشور مجهز به ۲ دستگاه موتورلانس شد.

جارستان – محمدی گفت: اورژانس ۱۱۵ گیلان در بین ۵۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در کشور مجهز به ۲ دستگاه موتورلانس شد.

دکتر حمید محمدی، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان اظهار کرد: با توجه به آیین نامه های موجود و مصوب در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به جهت کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس ۱۱۵ بر بالین مددجویان راه اندازی موتورلانس یا آمبولانس موتوری جزو برنامه های اورژانس کشور می باشد.

وی با بیان اینکه اورژانس گیلان در بین ۵۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور مجهز به ۲ دستگاه موتورلانس شده است، افزود: موتورلانس در اورژانس ۱۱۵ گیلان برای اولین بار در قطب شمال کشور، امروز، اول آبان به صورت پایلوت در یک منطقه شلوغ و پرترافیک شهر رشت (پایگاه اورژانس استادسرای رشت) با ۲ تکنسین فوریت های پزشکی شروع به کار کرد.

مدیر اورژانس ۱۱۵ گیلان گفت: موتورسیکلت اورژانس با هدف دسترسی سریع به بیماران و مصدومان و انجام اقدامات اولیه درمانی قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس، با توجه به شرایط شلوغ و پرازدحام کلانشهرها، طراحی و تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر مزایای موتورلانس می توان به کاهش بار عملیاتی و جلوگیری از استهلاک آمبولانس ها و کاهش هزینه ها نیز اشاره کرد. استقرار در میادین شلوغ و پر ترافیک، مراسمات مهم، شرایط بحرانی و حوادث پرتلفات نیز بخشی از دیگر اهداف بکارگیری موتورلانس می باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.