تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1395 - 18:17
کد خبر : 7673

جدیدترین رادار ایرانی با نام “مطلع‌ الفجر ۳” و با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی شد + ویژگی‌ها و تصاویر

جدیدترین رادار ایرانی با نام “مطلع‌ الفجر ۳” و با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی شد + ویژگی‌ها و تصاویر

جارستان-جدیدترین رادار ایرانی با نام “مطلع‌ الفجر ۳” و با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی شد. چهار طرح راداری و ناوبری از خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی در شیراز افتتاح شد. این طرح ها شامل  دو سامانه راداری معراج ۴ و مطلع الفجر ۳ و  ۲سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه های ناوبری

جارستان-جدیدترین رادار ایرانی با نام “مطلع‌ الفجر ۳” و با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی شد.

چهار طرح راداری و ناوبری از خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی در شیراز افتتاح شد. این طرح ها شامل  دو سامانه راداری معراج ۴ و مطلع الفجر ۳ و  ۲سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه های ناوبری هوایی است.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم رونمایی از این سامانه‌ها افزود: سامانه راداری معراج چهار، دارای قابلیت کنترل، هشدار اولیه، مراقبت هوایی برد بلند، زمین پایه و ردگیری سه بعدی است.


رادار مطلع الفجر ۳ (راست) و رادار معراج ۴ (چپ)

وی افزود: این سامانه مجهز به تکنیک‌های روز ضد جنگ الکترونیک است و قابلیت آشکار سازی و ردگیری ۲۰۰ هدف را دارد و مجهز به اتاق کنترل فرماندهی است.

وزیر دفاع همچنین اظهار داشت: رادار مطلع فجر سه، سامانه دیگری است که امروز افتتاح شد و این رادار قابلیت مراقبت هوایی برای کشف و شناسایی اهداف دو بعدی و برد ۵۰۰ کیلومتر را دارد.


رادار مطلع الفجر ۳

سردار دهقان افزود: سامانه dme یک سامانه کمک ناوبری رادیویی است که در فرودگاه های غیرنظامی استفاده می‌شود  که برای تماس  ایستگاه زمینی با کابین خلبان ساخته شده است.

وی افزود: سامانه سطح سنج راداری نیز سامانه ای است که با استفاده از فناوری های موج میلیمتری، میزان سطح مایعات را در مخازن مورد استفاده در پالایشگاه و صنایع پتروشیمی محاسبه می کند و دقت اندازی گیری این سامانه بین یک تا پنج میلیمتر است.

وزیر دفاع اظهار داشت: این محصول پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد که اکنون با تلاش متخصصان داخلی ، کاملا بومی سازی شده است. این سامانه از نظر کیفیت، دقت و قیمت با جدیدترین محصولات جهانی رقابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.