تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1395 - 2:12
کد خبر : 5839

بهروز افخمی دنبال چیست؟

بهروز افخمی دنبال چیست؟

یادداشت دریافتی- محسن نصیرفر؛ برنامه «هفت» این روزها از اعتبار و جایگاه مطلوبی بین اهالی هنر هفتم برخوردار نیست. از زمانی که آقای افخمی اداره و اراده برنامه هفت را بدست گرفته است، هفته ای نیست که شاهد شکوه و گلایه هنرمندان از مجری و کارشناس آن نباشیم. آنچه من را واداشت تا این یادداشت

یادداشت دریافتی- محسن نصیرفر؛ برنامه «هفت» این روزها از اعتبار و جایگاه مطلوبی بین اهالی هنر هفتم برخوردار نیست. از زمانی که آقای افخمی اداره و اراده برنامه هفت را بدست گرفته است، هفته ای نیست که شاهد شکوه و گلایه هنرمندان از مجری و کارشناس آن نباشیم.

آنچه من را واداشت تا این یادداشت را بنویسم، برخی سخنان آقای افخمی در چند برنامه اخیر است.

مجری این برنامه چند هفته است که از آنتن تلویزیون ملی ایران برای نشر افکار و عقاید نا درست خودش استفاده می کند.

ماجرا از این قرار است که آقای افخمی چند روز قبل از موفقیت فیلم «فروشنده» در کن آن جشنواره را جشنواره «همجنسگرایان» می خواند و از این طریق سعی بر سر زبان آوردن نام خود و کم ارزش جلوه دادن موفقیت احتمالی فرهادی و عوامل فیلم فروشنده که نگارنده آنان را «مفاخر» عرصه فرهنگ و هنر سرزمین مان می داند دارد.

از آن زمان به بعد افراد زیادی به این سخنان واکنش نشان دادند و آن را مورد انتقاد قرار دادند؛ برخی هم به درستی تهیجات به وجود آمده پیرامون فیلم را معلول این سخنان بهروز افخمی دانسته اند.

آقای مجری هم با گرد آوری انواع و اقسام احتجاجات خود پایش را در یک کفش کرده و می گوید نخیر حرف من درست است.

آقای افخمی حق دارد مانند هر شهروند دیگری درمورد هر آنچه که مایل است اظهار نظر کند؛ اما اشکال کار اینجاست که نام برده از تلویزیون دولتی برای دنبال کردن مقاصد شخصی و به کرسی نشاندن حرف خودش استفاده می کند، آن هم نه در یک برنامه بلکه در چندین نوبت سعی در قبولاندن نظر خود به مخاطبان و منتقدان دارد.

بعد از دیدن این تلاش های پر شائبه ی مشارالیه برای «بزک» کردن سخنانش از رسانه «ملی»، به این استنتاج تلخ می رسیم که در این رسانه عریض و طویل و بدون رقیب عده ای با بی مبالاتی هرچه دلشان می خواهد می گویند و عده ای دیگر متاسفانه حق اظهار نظر ندارند.

مزید اطلاع آقای افخمی باید یاد آور شد حمایت از حقوق بشر، حقوق همجنسگرایان و اقلیت های مذهبی و…از سیاست های اعلامی دول غربی است و در آن تردیدی نیست. اما اینکه یک جشنواره را به دلیل چند جایزه جشنواره همجنسگرایان بدانیم حرف غلط و مغرضانه ای است.

موضوع دیگری که خاطر آقای کارگردان را در چند برنامه اخیر مکدر کرده، معرفی فروشنده به عنوان نماینده ایران در آکادمی اسکار است.

افخمی می گوید: با فشار و تهدید و کارهایی از این دست فیلم فرهادی را به عنوان نماینده ایران به اسکار فرستادند.! مشار الیه این سخنان را در حالی به زبان می آورد که او و کارشناس دائم برنامه اش، هم زمان با اکران فیلم در اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای جنگ روانی را علیه فیلم و کارگردان شهیرش آغاز کردند و از هیچ کوششی برای تخریب فیلم و کارگردان آن مضایقه نورزیدند.

آنها با افشای بخش های مختلف فیلمِ در حال اکران، تلاش کردند روی فروش فیلم اثر منفی بگذارند که البته موفق نبودند.

باید از افخمی پرسید چه کسانی فشار آوردند؟ کدام نهادها یا سازمان ها فشار آوردند؟ تا آنجا که ما می دانیم فرهادی از طرف سازمان ها و نهاد های ثروتمند و قدرتمند کشورش حمایت نمی شود.

اصغر فرهادی که مانند شما رسانه دولتی در اختیار ندارد که از آن طریق این و آن را مورد تاخت و تاز قرار دهد یا آنها را تحت فشار بگذارد.

آنچه ما دیدیم فشار و تلاش شبانه روزی شما برای زدن و بدنام کردن فرهادی و فروشنده بود که ناکام ماند یا یا بقول کارشناس ثابت برنامه درنیامد.

اگر منظور افخمی از لابی و فشار ،حمایت جامعه مدنی نحیف ایران و اقشار مختلف مردم از فروشنده است، خب اینکه عیب و ایرادی ندارد و یکی دیگر از افتخارات فرهادی محسوب می شود.

متاسفانه کارنامه نه چندان قوی آقای افخمی در فیلم سازی موجب می شود دائما این فرضیه در ذهن مخاطب تداعی شود که شاید افخمی از موقعیت فرهادی و موفقیت‌هایش ناراحت است و از این طریق سعی بر تخریب او و کارهایش دارد.

نگارنده این سطور امیدوار است این فرضیه درست نباشد.

فرارو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.