تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 16:29
کد خبر : 2602

۸۰۷ میلیارد تومان پروژه در رشت افتتاح شد

۸۰۷ میلیارد تومان پروژه در رشت افتتاح شد

جارستان- فرماندار رشت گفت: در هفته دولت ۸۰۷ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در شهرستان رشت افتتاح شده است. به گزارش خبرگزاری فارس سید عیسی مهدوی در جریان بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان با اشاره به اینکه امسال هفته دولت پر برکت بود اظهار کرد: در هفته دولت تعداد ۲۴۴ پروژه عمرانی و

جارستان- فرماندار رشت گفت: در هفته دولت ۸۰۷ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در شهرستان رشت افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس سید عیسی مهدوی در جریان بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان با اشاره به اینکه امسال هفته دولت پر برکت بود اظهار کرد: در هفته دولت تعداد ۲۴۴ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه در رشت افتتاح شده است.

وی هزینه پروژه‌های افتتاحی در رشت را ۸۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای مدیریت پسماند و برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی پروژه‌ها حائز اهمیت است، تصریح کرد: افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان به طور همزمان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

مهدوی به افتتاح پروژه گازرسانی روستای طارمسر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دو میلیارد تومان برای پروژه مذکور هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روستای گردشگری سقالکسار، بیان کرد: روستای مذکور دارای ۲۲۹ خانوار و ۷۱۶ نفر جمعیت است.

فرماندار رشت، تاسیس دهیاری روستای سقالکسار را در خردادماه سال ۸۲ دانست و خاطرنشان کرد: سال ۸۵ سقالکسار به عنوان روستای گردشگری مطرح شده است.

مهدوی با بیان اینکه مساحت آبگیر سد خاکی سقالکسار ۱۹ هکتار است، اظهار کرد: منطقه مذکور دارای ۵۰ هکتار جنگل است.

وی، روستای سقالسکار را دارای ۷۵۰ هکتار مساحت خواند و یادآور شد: ۳۵۰ هکتار از اراضی روستای مذکور کشاورزی محسوب می‌شود و زمین‌های دیگر دارای کاربری مسکونی و باغی است.

فرماندار رشت، اقتصاد مردم روستای سقالکسار را در قالب اقتصاد کشاورزی در بخش‌های زراعت برنج، پرورش ماهی، دامداری، صیفی، محصولات باغی و صنایع تبدیلی عنوان کرد.

مهدوی با اشاره به اینکه سقالکسار به عنوان روستای نمونه گردشگری و پاک از سال ۹۰ مطرح شده است، بیان کرد: ساماندهی زباله در محوطه سد خاکی با طرحی جدید اجرایی شده است ضمن اینکه ساماندهی زباله‌های خانگی با طرح ورمی کمپوست انجام می‌شود.

وی از اجرای طرح روشنایی خورشیدی در محوطه سد خاکی روستای سقالکسار با اعتبار ۶۰ میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: طرح ساماندهی فاضلاب خانگی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در روستای مذکور اجرایی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.