تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 16:58
کد خبر : 2610

زنگنه برای هیئت علمی شدن قانون را دور زد

زنگنه برای هیئت علمی شدن قانون را دور زد

جارستان- محمدرضا قلی‌زاده مسئول بسیج پردیس فنی دانشگاه تهران  درباره درخواست عضویت بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران، گفت: ابتدا که ما این خبر را شنیدیم تصور کردیم شایعه است اما پس از مصاحبه رئیس دانشگاه تهران، متوجه جدی بودن این قضیه شدیم. وی با بیان اینکه عضویت وزیر

جارستان- محمدرضا قلی‌زاده مسئول بسیج پردیس فنی دانشگاه تهران  درباره درخواست عضویت بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران، گفت: ابتدا که ما این خبر را شنیدیم تصور کردیم شایعه است اما پس از مصاحبه رئیس دانشگاه تهران، متوجه جدی بودن این قضیه شدیم.

وی با بیان اینکه عضویت وزیر نفت در هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ عُرفی و آکادمیک دارای اشکال است، اظهار کرد: اگر از لحاظ حقوقی موضوع را بررسی کنیم، وزیر نفت در دولت گذشته در هیئت علمی دانشکده «راه و ساختمان» دانشگاه خواجه نصیر بازنشسته شده و اکنون به‌عنوان وزیر نفت که زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری است، مجوز بازگشت به کار برایش صادر شده و نمی‌تواند عضو هیئت علمی دانشگاه باشد.

مسئول بسیج پردیس فنی دانشگاه تهران با اشاره به آیین‌نامه ۹۶ اعضای هیئت علمی که از طرف وزارت علوم به دانشگاهها ابلاغ شده است، گفت: حداکثر سنوات خدمت اساتید به‌عنوان مربی سی سال است که با رعایت سقف سنی ۶۵ سال، قابل تمدید است؛ البته آقای وزیر نفت شرایط سنی ۶۵ سال را هم ندارد.

قلی‌زاده یکی دیگر از ایرادات وارده به عضویت وزیر نفت در هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران را تمدید شدن بازنشستگی وی بلافاصله پس از بازنشسته شدنش در هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر دانست و گفت: تمدید بازنشستگی پس از گذشت سالهای متمادی بی‌معنی است.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که وزارت علوم سال ۸۴ درباره ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در هیئت‌های علمی ابلاغ کرده است، تأکید کرد: در سال ۸۴ از طرف وزارت علوم به همه رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ شد که استخدام مربی به‌عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های شهر تهران به‌جز در موارد ضروری، ممنوع است؛ با توجه به اینکه آقای زنگنه از لحاظ موقعیت علمی وضعیت ممتازی در حوزه نفت ندارد و شرایط سنی و شغلی مناسبی هم برای عضویت وی در هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران متصور نیستیم، باید در عضویت وی تجدیدنظر شود.

مسئول بسیج پردیس فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه وزیر نفت کارشناسی ارشد راه و ساختمان دارد، گفت: سؤال اینجاست که وی چطور می‌خواهد با این شرایط در دانشگاه تهران عضو هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران شود؟!

قلی‌زاده با اشاره به اشکالات عُرفی عضویت وزیر نفت در هیئت علمی دانشگاه تهران، گفت: طبق اعلام وزیر علوم، ۲۰ هزار نخبه در صف استخدام هیئت علمی قرار دارند که از نیروی جوانی و انگیزه کافی  نیز برخوردارند که عضویت وزیر نفت در این جایگاه باعث می‌شود که به گردش نخبگان و نخبه‌پروری بی‌توجهی شود.

وی یکی از آسیبهای جدی عضویت زنگنه در هیئت علمی دانشکده نفت دانشگاه تهران را نهادینه شدن روند جایگیری غیرمتخصصها در چنین جایگاه‌هایی دانست و خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود این موضوع در اذهان ایجاد شود که در کشور ما افرادی بتوانند با رانتهای سیاسی و اقتصادی قانون را دور بزنند که این موضوع خیلی خطرناک است و باید با رویه مقابله شود.

تسنیم

??

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.