تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 - 17:20
کد خبر : 4859

مدیرعامل آتش‌نشانی رشت: حریق‌های رشت ۴ درصد کاهش یافت

مدیرعامل آتش‌نشانی رشت: حریق‌های رشت ۴ درصد کاهش یافت

جارستان-مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه شاهد کاهش ۴ درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم،گفت:به دلیل فضاهای مجازی و خبرگزاری‌ها، زحمات آتش‌نشانان بیشتر دیده شد و این‌طور به نظر می‌آید که حریق‌ها افزایش‌یافته است. منطقه گیلان، بابک رمضانی به مناسبت ۷ مهرماه روز ایمنی و آتش‌نشان در

جارستان-مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه شاهد کاهش ۴ درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم،گفت:به دلیل فضاهای مجازی و خبرگزاری‌ها، زحمات آتش‌نشانان بیشتر دیده شد و این‌طور به نظر می‌آید که حریق‌ها افزایش‌یافته است.

منطقه گیلان، بابک رمضانی به مناسبت ۷ مهرماه روز ایمنی و آتش‌نشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۴  جهش قابل توجه‌ای در سازمان آتش نشانی رشت رخ داده است،گفت: سال ۹۲ در شهر رشت ۱۸۷ نفر پرسنل و ۶ ایستگاه آتش‌نشانی داشتیم  و در آن زمان جمعیت شهری حدود ۷۰۰ نفر بود. در سال ۹۴ تعداد ایستگاه آتش نشانی به ۱۲ ایستگاه  و نیروی انسانی به ۳۲۰ نیرو افزایش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه  ۳ ایستگاه‌ آتش‌نشانی به تعداد ایستگاه‌های رشت، اضافه می شود، گفت: به زودی یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی در بلوار خرمشهر و دو ایستگاه دیگر در سال آینده راه اندازی می‌شود.

رمضانی ادامه داد: زمان رسیدن دستگاه‌های اطفای پنج دقیقه و ۴۳ ثانیه بوده است که به ۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه کاهش پیدا کرده،استاندارد جهانی این کار ۳تا ۵ دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت با بیان اینکه سال گذشته خودروهای آتش‌نشانی به ۳۸ دستگاه رسید، افزود: سه دستگاه خودروی آبرسان و دو دستگاه خودروی نیمه‌سنگین به سازمان آتش‌نشانی اضافه شد.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان آتش‌نشانی به ۲۰ سال رسیده است خاطرنشان کرد: دستگاه و ناوگان خودرویی آتش‌نشانی باید نوسازی و افزایش پیدا کند.

رمضانی گفت:۶ خودرو نیمه سنگین و دو دستگاه خودرو هم از داخل کشور به ناوگان اضافه‌شده است.

وی با بیان اینکه در شهر رشت یک‌هزار و ۳۸۷ کوچه تنگ و تاریک وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای تردد در این کوچه‌ها نیازمند خودروی نیمه‌سنگین هستیم که با یکی از برندهای مطرح جهان در امور تجهیز خودروی آتش نشانی قرارداد بسته شد تا پایان امسال به ناوگان خودوریی اضافه خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه شاهد کاهش ۴ درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم،اضافه کرد:به دلیل فضاهای مجازی و خبرگزاری‌ها، زحمات آتش‌نشانان بیشتر دیده شد و این‌طور به نظر می‌آید که حریق‌ها افزایش‌یافته است.

وی به آموزش ایمنی ۸هزار و ۶۰۰ نفر در شش ماه اول امسال در مدارس، مهدکودک، اصناف،مراکز درمانی، دانشگاهی ،کارخانجات و… اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۵۰ مورد بازدید ایمنی از مراکز تجاری امسال انجام گرفته است.

رمضانی به اجرای طرح تجمیع بیمه اشاره کرد و گفت: طرح بیمه آتش‌سوزی با تعامل خوب شورا، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی منعقد شده و  براساس آن تا سقف ۱۲میلیون تومان به شهروندان حادثه‌دیده در آتش‌سوزی داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت اضافه کرد:با این اقدام شورا و شهرداری، منازل ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سرای محلات در ۸ مناطق رشت وجود دارد گفت:در این سراها آموزش به شهروندان داده می‌شود تا در زمان بحران به ما کمک کنند. در حال حاضر ۱۶۰۰ آتش‌نشان داوطلب داریم که در مواقع خاص به ما کمک می‌کنند.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.