تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1395 - 19:45
کد خبر : 2516

فیسبوک برای اثبات بی طرفی اش قابلیت «Trending» را کاملاً خودکار می کند

فیسبوک برای اثبات بی طرفی اش قابلیت «Trending» را کاملاً خودکار می کند

جارستان-فیسبوک قصد دارد در قابلیت «Trending» که پربحث ترین موضوعات روز را به کاربران نشان می دهد، تغییراتی ایجاد کرده و آن را به روندی خودکار تبدیل نماید تا امکان جهت گیری و تعصبات انسانی را از میان بردارد. گفتنی است اقدام فوق در راستای اتهامات اخیر به این کمپانی مبنی بر طرفداری جناحی صورت گرفته.

جارستان-فیسبوک قصد دارد در قابلیت «Trending» که پربحث ترین موضوعات روز را به کاربران نشان می دهد، تغییراتی ایجاد کرده و آن را به روندی خودکار تبدیل نماید تا امکان جهت گیری و تعصبات انسانی را از میان بردارد.

گفتنی است اقدام فوق در راستای اتهامات اخیر به این کمپانی مبنی بر طرفداری جناحی صورت گرفته. در ماه مه سال جاری میلادی فیسبوک متهم به ممانعت از انتشار اخبار محافظه کارانه شد، و در نتیجه اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا خواستار توضیحات آنها در این رابطه شدند؛ البته شرکت مذکور اعلام کرد هیچ نشانه ای از جهت گیری عمدی وجود ندارد.

ویژگی «Trending» مطرح ترین اخبار و موضوعات جاری را در گوشه سمت راست صفحه اصلی فیسبوک همراه با توضیحی یک جمله ای به نمایش می گذارد، اما از این به بعد توضیح این اخبار توسط نویسندگان کمپانی فوق صورت نمی گیرد و صرفاً عنوان موضوع به همراه تعداد افراد فعال در آن نشان داده خواهد شد.

طبق اظهارات غول شبکه های اجتماعی، تیم اجرایی قابلیت فوق از این به بعد تنها به بخش فنی موضوع توجه داشته و دیگر نویسنده ای برای توضیح مباحث در اختیار نخواهند داشت.

لازم به ذکر است فیسبوک همواره بی طرفی اش را در تمامی زمینه ها اعلام کرده، اما با تقویت پایگاه اجتماعی و رشد کاربران آنها، جهت گیری و نفوذ سیاسی این کمپانی زیر ذره بین قرار دارد.

طبق تحقیقات انجام شده، این شبکه اجتماعی توان کافی برای تأثیرگذاری و جهت دهی رفتار ۱٫۷ میلیارد کاربرش را در اختیار دارد، و می تواند آنها را به مواردی همچون اهدای عضو یا رأی دادن در انتخابات هدایت نماید.

منبع: Reuters

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.