تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 - 17:14
کد خبر : 4853

رئیس کل بازرسی گیلان: عمده چوب‌های گیلان به صورت قاچاق تهیه می‌شود

رئیس کل بازرسی گیلان: عمده چوب‌های گیلان به صورت قاچاق تهیه می‌شود

جارستان-رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه عمده چوب‌های استان به صورت قاچاق تهیه می‌شود،ابراز کرد: واردات چوب هزینه زیادی دارد و لذا سودجویان را به سمت برداشت غیرقانونی از جنگل‌ها سوق می‌دهد. سیف‌الله مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با تاکید بر لزوم صیانت از اراضی ملی،اظهار کرد: بازرسی‌های انجام گرفته در

جارستان-رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه عمده چوب‌های استان به صورت قاچاق تهیه می‌شود،ابراز کرد: واردات چوب هزینه زیادی دارد و لذا سودجویان را به سمت برداشت غیرقانونی از جنگل‌ها سوق می‌دهد.

سیف‌الله مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با تاکید بر لزوم صیانت از اراضی ملی،اظهار کرد: بازرسی‌های انجام گرفته در مناطق ییلاقی گردنه حیران و سرولات نشان می‌دهد که بعد از ورود سازمان بازرسی از استمرار تخلفات در این مناطق جلوگیری بعمل آمده است.

رئیس کل بازرسی گیلان با بیان اهمیت و نقش جنگل‌ها در محافظت از خاک و جلوگیری از فرسایش زمین، تصریح کرد: عدم نگهداری و حفاظت مناسب از جنگل‌ها و قاچاق چوب از نگرانی‌های بازرسی استان است که توجه بیشتر متولیان امر در این زمینه را می‌طلبد.

وی با اعلام اینکه حدود ۴۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان گیلان تحت نظارت مناسب دستگاه‌های متولی نمی‌باشد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست استان و اداره‌کل منابع طبیعی باید با تخصیص محیطبانان و سایر اقدامات بازدارانه دست متجاوزان به جنگل‌ها را کوتاه نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از مناطق آسیب‌پذیر جنگلی مورد دستبرد سودجویان قرار گرفته است، عنوان کرد:برخورد جدی با متجاوزین به عرصه‌های ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

مسرور با اشاره به اینکه عمده چوب‌های استان به صورت قاچاق تهیه می‌شود،ابراز کرد: واردات چوب هزینه زیادی دارد و لذا سودجویان را به سمت برداشت غیرقانونی از جنگل‌ها سوق می‌دهد.

وی تقاضای استان و کشور به چوب و عدم عرضه برای رفع نیازهای ضروری مردم را عاملی اساسی در قاچاق چوب ذکر کرد و یادآور شد: از نهادها و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم تا در راستای قاچاق چوب و قطع درختان با جدیت بیشتری ورود کرده و راهکارهای نوین و کاربردی را در پیشگیری و برخورد با  عوامل تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی به کار گیرند.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.