تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395 - 11:23
کد خبر : 1988

تخریب دلسوزانه برای کدام منافع؟

تخریب دلسوزانه برای کدام منافع؟

سیدمحمدعلوی:چند صباحیست که دولت تدبیر و امید به سال چهارم دوره اول خود ورود کرده است ، جای بسی تعجب دارد که هجمه ها وتخریبهایی که قاعدتا در ادوار گذشته در ماههای پایانی چهار ساله دوم استقرار دولت ها یکباره شدت می گرفت ، در این دولت از سال اول بسیار هماهنگ و برنامه ریزی

سیدمحمدعلوی:چند صباحیست که دولت تدبیر و امید به سال چهارم دوره اول خود ورود کرده است ، جای بسی تعجب دارد که هجمه ها وتخریبهایی که قاعدتا در ادوار گذشته در ماههای پایانی چهار ساله دوم استقرار دولت ها یکباره شدت می گرفت ، در این دولت از سال اول بسیار هماهنگ و برنامه ریزی شده شروع شد و در ماهای اخیر به اوج خود رسیده است ،در جمهوری اسلامی ایران البته بعد از تثبیت انقلاب و حوادث سالهای ۵۹ و ۶۰ ، از دولت مقام معظم رهبری ،تا دولت سردار سازندگی و دولت اصلاحات و دولت پاکدستان ، همگی با استراتژی ۸ ساله وارد عرصه خدمت شدند و همه این دولتها در زمان خود با توجه به شرایط موجود و تحولات منطقه و کشور و خواست مردم ، برنامه و هدفهایی را برای تحقق شعارهای خود طرح ریزی نمودند. بی شک دولت تدبیر و امید نیز از این قاعده مستثنی نیست. جالب آنکه از حالا دولت تدبیر امید را اولین دولت تک دوره ای نظام لقب داده اند ! یعنی نشسته اند از امروز برای انتخاب بیش از ۵۰میلیون ایرانی که حق رای دارند تعیین تکلیف کرده اند ! گرچه با توسعه رسانه ها و راه اندازی شبکه های مختلف مجازی و اجتماعی و جلوگیری از سانسورو فیلترینگ که از برکات همین دولت است ، منتقدین سعی دارند با ایجاد فضای یاس و نا امیدی در مردم و گسترش بی اخلاقی ها و حرمت شکنی ها ،تمام تقصیرها و بی کفایتهای دهه گذشته را بر گردن دولت یازدهم بیاندازند . جالب اینکه برای رسیدن به اهداف اصلی پنهانشان ،خود را در لباس دلسوز معتقد و متعهد در خط انقلاب جا می زنند. جالب است ؛دروغ می بندند و تهمت می زنند و توهین و تخریب و هجو می کنند که همگی مغایر با اصول و مرام انقلاب و شریعت اسلامی و فرهنگ ایرانی ماست . راه حلی ارائه نمی دهند چون راه بهتر شدن را نمی خواهند، اینان منافعشان همواره در بدتر شدن اوضاع است .جالب آنکه خود را در راه حق می دانند و مابقی را ناحق می بینند!

باید به این دوستان متحد عرض کنم ، شما که دلایل و چرایی انتخاب گفتمان اعتدال و تدبیر را توسط اکثریت مردم درک نکرده اید و واقعیتهای جامعه ایران امروز را نمی بینند و حتماً عملکردها برایتان اهمیت ندارد ، حتی به رای و انتخاب مردم از روز اول اعتقادی نداشتید و حتی به تنفیذ رهبری هم احترام نگذاشتید، بدانید که ملت ایران علیرغم ظاهر سازی و عوام فریبیتان، از نیات اصلی شما که همان بازگشت به قدرت با هر ترفندیست ، آگاهست . توهین به ریاست جمهور که منتخب ملت است در واقع دهن کجی به مردم و انتخابشان است و بی شک در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ ملت ایران باز به مانند انتخابات سنوات اخیر ،پاسخی مناسب به شما و تفکرتان خواهند داد .

با این همه فشار بر دولت برای ما و افکار عمومی این سوال مطرح می شود که مگر دولت تدبیر امید چه منافعی از این آقایان قطع کرده که از ابتدای استقرار باید مورد این همه حمله و هجمه قرار گیرد؟ در هیچ کشور دموکراتیک بدین شکل حملات هماهنگ با استفاده از تریبون های رسمی برای تخریب دولت قانونی کشور وجود ندارد . معتقدیم که دولتها همواره باید مورد نقد و فشار و سوال توسط احزاب رقیب یا مخالفان قرار داشته باشند و به افکار عمومی پاسخگو باشند ، ولی هیچ کجای دنیا دولت رسمی ،توسط تریبون ها و روزنامه ها و رسانه های دیداری و شنیداری و ارکان که زیر مجموعه حکومت که از بودجه عمومی و دولتی منتفع و بهره مند می باشند مورد تخریب قرار نمی گیرند . متاسفانه این اتفاق به راحتی در کشور ما در حال رخ دادن است. به عنوان مثال صدا و سیمای جمهوری اسلامی به خود اجازه میدهد که پخش زنده سخنان نفر اول اجرایی کشور که منتخب ۸۰میلیون ایرانی است را قطع کند!

جالب آنکه دشمنان قسم خورده ما از رژیم غاصب صهیونستی گرفته تا جمهوری خواهان جنگ طلب عاشق ترامپ آمریکایی ، به نفوذ و قدرت بین المللی کشورمان پس از فرایند مذاکرات هسته ای اذعان نمودند و ایران دارای دیپلماسی قوی را برتر از خود می دانند و از امتیازات گرفته شده توسط ایران در مذاکرات مختلف اخیر قبطه می خورند ،آنگاه تخریب چیان داخلی دولت دستاوردهای اخیر بین المللی کشور را هیچ و صفر قلمداد می کنند.

شما که بهتر از ما می دانید چه وضعیتی را تحویل این دولت داده اید ، علیرغم تمام محدودیتها و شرایط ویژه کشور در این چند سال معتقدم که این دولت در بیشتر برنامه های خود با توجه ابزار موجودش موفق بوده است. هر چند همگی خوب می دانیم به دلیل ساختار نظام اداری کشور ، عدم مرکزیت تصمیم گیری در قوه اجرایی کشور ، وجود خلاءها و مغایرتهای قانونی ، تعلل در نظارت به موقع و اعمال سلیقه و مصلحت اندیشی ، حتی کارشکنی های مختلف و …. که مربوط به این دولت و آن دولت نیست ، ضعف ها و نقایصی هم وجود دارد که بی شک در صورت استقرار یک نظام اداری هماهنگ و چابک (با تلاش سه قوه) بسیاری از این کاستی ها قابل جبران است.

حال در پایان از این دلواپسان تندرو سوالی دارم؟ منافع شما از تخریب دولت چیست ؟ اگر کشور بی ثبات شود ، رشد اقتصادی دوباره به منهای ۶ و تورم به بالای ۵۰درصد برگردد و قیمت دلار ساعتی تعیین شود و تحریم ها مجدد برپا شود و تهدید به جنگ بر کشور سایه بیافکند و…. چه سودی نصیب شما خواهد شد؟ آیا غیر این خواهد بود که میلیاردها دلار از چرخه اقتصاد کشور خارج خواهد شد؟ آیا غیر از این است که میلیون ها نفر بی کار خواهند شد؟ آیا جز این است که دوباره پای دلال ها و اختلاس گران به سیستم حکومتی باز می شود؟ و آیا غیر این خواهد بود که حرمت ایران و ایرانی شکسته خواهد شد و …

ملت ایران مدیریت جهانی تان را دیدند و شرایط موجود را نسبت به چند سال قبل می سنجند ، بی شک با اراده پروردگار و نقش پدرانه مقام معظم رهبری و حرکت بزرگان تاثیر گذار نظام ، این کشتی با ناخدای معتدل با ثبات و آرامش به راهش ادامه می دهد ، هر چند نیاز است کمی سرعت این کشتی افزایش یابد که بی شک با برنامه های اقتصادی پیش بینی شده توسط دولت و همچنین تغییراتی که در جزییات یا نفرات اعمال خواهد شد ،در سنوات آتی شاهد تحقق این مهم نیز خواهیم بود.

تدبیرشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.